ommezwaai - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van Yvette Veurink - WaarBenJij.nu ommezwaai - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van Yvette Veurink - WaarBenJij.nu

ommezwaai

Door: yvette

Blijf op de hoogte en volg Yvette

01 Juli 2010 | Sri Lanka, Anuradhapura

bonjour leute,

Nieuw plan, nieuwe aanpak. Het computeronderwijs opkrikken! Zoals ik al had gezegd is de lerares van mijn klas 5B sinds maandag met de noorderzon vertrokken. Verschillende verhalen gaan de ronde: ze zou naar Kandy of Badulla zijn. Over een ding is iedereen het eens.. Ze hebben geen idee wanneer ze terug komt. Ik vang nu de klas van 8.00 tot 9.30 uur op met computerlessen en daarna hebben ze hun engels lerares om er een zooitje van te maken ;)

Waar ik me dan verder mee bezig heb gehouden? Ik heb een basis intstructie voor paint geschreven als eerste kennismaking met de computer voor de lagere klassen. De lerares was me zo dankbaar! Dat was wel leuk :) Ik heb dr wel op t hart gedrukt dat ze het dan ook echt moet gaan gebruiken (nu krijgen de lagere klassen namelijk geen computeronderwijs). Om dat voor elkaar te krijgen.. dat is misschien redelijk ambitieus hier. Ik denk dat het lesgeven vanuit deze lerares niet zo'n probleem is. Ik heb haar bezig gezien en ze geeft tenminste echt les! Alleen is haar kennis nogal beperkt. Ze studeert eigelijk voor een master sociologie en heeft een onderwijstrack gedaan om bij te verdienen. Gelukkig wil ze graag leren!

Vandaag ben ik daarom bezig geweest met het schrijven van een introductie voor excel (ik weet dat ik ook geen excel-wonder ben, maar hier ben ik lekker de wijsheid zelve ^^). Helaas hadden we vanaf 11 uur een powercut, dus ben ik niet zo heel ver gekomen. Morgen ochtend ga ik in ieder geval met de lerares samen excellen om het haar te leren. Die powercut was ergens ook wel een zegen want ik heb een hele tijd met de computerlerares (nee ik weet dr naam niet want namen blijf ik hier vergeten) zitten praten en heb bij deze eindelijk iemand op de school gevonden die ik oprecht mag!

Owjah.. dat opkrikken van het computeronderwijs verder.. morgen ga ik met die lerares naar de principel om voor te stellen dat er een vast computerrooster komt voor in ieder geval grade 5 en 6 (jaja.. ambitieus).Nu is het aan de leraren om tussen 8.00 en 9.30 met de klas naar de computerzaal te komen.. maar dat doen ze dus niet. Tijd voor verandering!

Maargoed.. call me a dude or nerd (he joeri?!?! ^^) maar ik doe het toch beter met computers.

Wat betreft engels.. dat zit als volgt in elkaar..eerst leert men schrijven (het overschrijven van woorden die ze niet begrijpen), dan leren ze simpele woordjes lezen en daaaaarna leren ze pas engels spreken. Mijn vraag waarom ze niet elke keer ook een paar woordjes engels leerden spreken bleef helaas onbeantwoord.

Om mee te eindigen nog ffkes wat Sri Lanka weetjes... Allereerst zijn er hier zo'n 60 (!!) soorten bananen.. das eens wat anders dan chiquita ;) ... Ten tweede zwemmen vrouwen in een sarong.. Lijkt me niet heel erg chill.. Ow.. de computerlerares gaat me misschien leren hoe je een sari aan doet! dan neemt ze er eentje van zichzelf voor me mee :)

Uhm.. ik heb vast niet alles verteld, maar jullie zullen het er mee moeten doen ;)

xxx!

  • 01 Juli 2010 - 12:09

    Miep:

    I`m so glad for you that you found someone you can talk to! =) Ecxht heel fijn voor je! =) Ennehmmm.. vet goed dat je structurele veranderingen wilt doorvoeren in de chaos! =) Ik hoop dat het gaat werken.

    Enne wat is een sarong?! een badpak?

    Ik mis je liefje! heel veel plezier en tot de 4e! kus!

  • 01 Juli 2010 - 13:36

    Kim:

    hoiiii lieffie!!!

    Jeeejjj maybe you will make friend=D
    Oeh en ik wil ook leren hoe je een sarong omdoet!!! Dat lijkt me VETTT!!!
    Echt superchill dat het eindelijk een beetje begint te komen daar =D Misschien noemen ze het straks wel de Yvetteschool!!!
    Proud of you, my hon!!

    Ohhh yvjeee... strik een sarongg voor meeijjjj alleeeennn... (ff t amsterdamse erin houden ;) )

    Wat voor muziek hebben ze daar eigenlijk? Zeker niet echt iets wat op Hazes lijkt?
    En krijg jij eigenlijk iets mee van de voetbal?

  • 01 Juli 2010 - 13:37

    Kim:

    oh oeps...

    Nou, vast een teken dat ik er een eind aan moet breien ;)

    Veeeeeel plezier nog!!!!!

    IIII love u!!!

    Oh en ik heb joeri nog laten schrikken en een kus gegeven hoor ;)

    xxxx

  • 02 Juli 2010 - 14:14

    Janny:

    Hoi,Yvette,
    Klinkt goed! Volgens S. is die rekening van 2000 rps. van de principal voor jouw vervoer voor de maand juli.
    Geniet van je S.L.tijd,
    groet van Janny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Anuradhapura

Sri Lanka

Recente Reisverslagen:

31 Juli 2010

bybye bay

27 Juli 2010

surfsurfsurf

23 Juli 2010

surfing dude-in

17 Juli 2010

social skills lab ^^

16 Juli 2010

All by my selfffff
Yvette

Actief sinds 11 Mei 2010
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 23420

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 31 Juli 2012

Latijns Amerika

02 Juni 2010 - 04 Augustus 2010

Sri Lanka

Landen bezocht: