Bussen in Amsterdam zijn niet vol.. NOOIT - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van Yvette Veurink - WaarBenJij.nu Bussen in Amsterdam zijn niet vol.. NOOIT - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van Yvette Veurink - WaarBenJij.nu

Bussen in Amsterdam zijn niet vol.. NOOIT

Door: yvette

Blijf op de hoogte en volg Yvette

10 Juni 2010 | Sri Lanka, Anuradhapura

Hey allemaal!

Tijd voor weer blogje :)

Eergister naar Mihintale geweest met sharon. Lekker op de fiets in de verstikkende hitte ;) nee.. fietsen was een leuk avontuur. Eerst zijn we over een dijkje heen gereden, door de bush :P Daarna kwamen we nog langs een jungleklooster waar awe zijn rondgeleid door iemand.. en helaas moesten geloven aan de king coconut -.- te drinken, maar niet zo heel chill. Later kwamen de monniken nog terug van hun bedeltocht dus dat was wel leuk om te zien.

Daarna echt op naar mihintale. Daar is een heuvel met wat ruines en heilige dingen en wij waren zo dapper die om 12 uur te gaan beklimmen. Ik geloof niet dat ik het ooit in mijn leven warmer heb gehad, maar het was wel echt de moeite waard! Uiteindelijk zijn we geeindigd met een beetje heiligschennis.. boven op een dagoba geklommen en genoten van het uitzicht.

Nouw.. dan ga ik maar verder met vandaag.. Mijn eerste 'werkdag!' De kinderen op elayapatuya (de school) zijn echt super lief en enthousiast, maar van de leraren wordt in wel een beetje zenuwachtig. Ze hebben geloof ik geen idee wat ze aan het doen zijn en komen steeds met een ander plan (waarbij ze je eigelijk alleen maar in de weg lopen). Het niveau van het engels is in ieder geval nihil dus ik heb ze iig nog wat te leren! ;) Gister was ik overigens ook even op die school en binnen 5 minuten was de lerares weer verdwenen hoor -.- toen heb ik maar een lesje engels geimproviseerd tot janny en sharon terug waren.

ehm.. er is zoals gewoonlijk nog velen malen meer gebeurd.. maar laten we het er op houden dat ik nog maar wat te vertellen bewaar voor als ik terug ben.. en dat gaat lukken want ik hou braaf mn reisboekje bij (dat alleen al wel voor de helft vol is :P)

mis u all!

xx

  • 10 Juni 2010 - 11:34

    Marije:

    Lief Yvettepletjeee!

    Ik moet eerlijk bekennen dat ik net in een rits al je berichtjes heb gelezen, aangezien ik midden in de tentamen/deadline periode zit.. je kent 't, en je kent mij ^^

    Echt heeel leuk om de verhaaltjes te horen, maar inderdaad van mij mogen ze een stuk langer! en heb je nou al foto's erges op je blog?

    Je moet idd thuis ook nog wat te vertellen hebben, maar ik wil wel weten wat je daar allemaal uitspookt. Al snap ik dat als je daar bent je niet echt de hele dag achter de computer gaat zitten. Echt zo'n gek idee dat je aan de andere kant van de wereld zit en daar nu waarschijnlijk in een zomerse outfit bezig bent kinderen die geen woord engels spreken het toch een beetje bij probeert te brengen terwijl je een horde belagende kakkerlakken van je af tracht te houden (ik vraag me trouwens echt af hoe je kinderen Engels leert, wanneer zij dat niet spreken en jij alleen maar Engels).

    Ik kijk uit naar je volgende verhaaltjes :D, maar nog veel meer naar dat je terug bent, zodat je t amaal in geuren en kleuren kan vertellen! Geniet ervan schattieeee

    Dikke kus

  • 10 Juni 2010 - 11:46

    Lis:

    Dag juf Yvette! :) Wat leuk weer allemaal! Super goed dat je het lef had een les te improviseren! :) I'm proud! ;)
    Even nieuws uit Nederland: de coalitie is nog onduidelijk, maar centrum rechts (vvd, pvv en cda) heeft 76 zetel! :O dat is op zichzelf al heel eng! Of het nu paars+ wordt of niet..
    JeeJ! Je houdt je reisboekje bij! :) Ehm.. Kun je daar ook lege boekjes kopen? Dan moet je daar maar in verder gaan ;)

    xXx

  • 10 Juni 2010 - 12:26

    Jolyne:

    hey lerares

    Klinkt in ieder geval wel leuk een geimproviseerde les van jou. Jij mag mij altijd engels bij leren. Wie wil dat nu niet :P Het klinkt verder heel gaaf met de kloosters, ruïnes en alle mensen. Maak veel foto's en geniet er nog maar even van :D

    Knuf Jolyne

  • 10 Juni 2010 - 14:37

    Kim:

    Yvette... Ben je nou om 12 uur smiddags in een warrem land een berg op gaan fietsen? -.- MUTS =P

    Maarrr waar blijven die foto's ???

    xxxxxxxxxxx

  • 10 Juni 2010 - 14:38

    Kim:

    En je bent terug over 55 dagen.. helleppie! kun je dat enge bericht er niet af halen?

    xxxxx

  • 10 Juni 2010 - 19:08

    Wilna:

    jeempie jullie beetje heiligschennis en wij nog niet eens kunnen zien of het de moeite waard was. Wij willen foto's, wij willen foto's!!!!!!!
    sluit me dus helemaal aan bij de rest.
    We zijn reuze trots op je dat je dit allemaal doet. Kun je ook al banden plakken? Misschien kunnen de kinderen jouw dat dan weer leren. Kun je de hele fiets vertalen in het Engels. Zo weer een lesje bedacht.
    Hoop dat je reuze blijft genieten.
    Veel liefs, mama

  • 10 Juni 2010 - 19:38

    Miep:

    Yvje! Een half vol boekje is wel heel erg veel! :O Misschien kun je, terug in Nederland, een gooi doen naar het wereldrecord 'achtereensvolgens-zonder-pauze-voordrachten-houden-uit reisdagboeken' :) Ik wed dat je zéker een aantal dagen vol praat. =)

    Ik heb nou eigenlijk niet van je gehoord in deze blog hoe het eten bij dat gezin is afgelopen! Heb je het aanbod aangenomen, of toch beleefd 'nee' gezegd?

    En die vraag van Marije: "hoe geef je engels als je alleen in het engels les kan geven?" vind ik ook bijzonder interessant! :)

    veel knuffels, kusjes en liefde!
    Annemiek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Anuradhapura

Sri Lanka

Recente Reisverslagen:

31 Juli 2010

bybye bay

27 Juli 2010

surfsurfsurf

23 Juli 2010

surfing dude-in

17 Juli 2010

social skills lab ^^

16 Juli 2010

All by my selfffff
Yvette

Actief sinds 11 Mei 2010
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 23424

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 31 Juli 2012

Latijns Amerika

02 Juni 2010 - 04 Augustus 2010

Sri Lanka

Landen bezocht: