wilpattu en chaos - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van Yvette Veurink - WaarBenJij.nu wilpattu en chaos - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van Yvette Veurink - WaarBenJij.nu

wilpattu en chaos

Door: yvette

Blijf op de hoogte en volg Yvette

29 Juni 2010 | Sri Lanka, Anuradhapura

Hey there,

Ben weer aan het internet geslagen om jullie op de hoogte te brengen van mijn dagelijkse Sri Lankaanse sleur ;)

Zaterdag was het dus Wilpattu dag, een dag met de belofte van olifanten luipaarden en meer... the question remains: Where were they??? in ieder geval niet waar wij waren that's for sure. Niet dat ik verder kan klagen wat natuur betreft daar, want heb genoeg moois gezien! Kwa beesten moesten we het echter doen met onze medesafarigangers. Anura en Senpathi besloten op een gegeven moment dat het wel zou helpen als ze beesten na gingen doen, dus hup de auto uit en aan de slag! Maarjah helaas, zoals Senpathi mooi verwoorde, animals on strike.. Bezigheidstherapie 2 van Anura: Andere (even teleurgesteld) mensen vertellen waar ze heen moesten, want daar zaten een krokodil en een luipaard! sure... Lol dat ze er om hadden in ieder geval :p maar het vervolgens wel gewoon met een stalen gezicht weer verkondigen aan de volgende voorbijgangers.
Anyways, ondanks onze zoektocht van zo'n 12 uur heeft ons enkel bomen, de zee, wat herten en jungle fowls opgebracht.

Gister begon de schooweek weer, dacht ik. 'DOM Yvette.. je denkt toch zeker niet dat de lerares aanwezig is?' 'Nou eigenlijk, ja dat had ik dus wel verwacht.' Niets was minder waar want de lerares had haar toevlucht gezocht in Kandy for god knows what. Nou kan ik een groepje van 5 niet engels sprekende kinderen aan.. Ineens voor ruim de halve klas (nee natuurlijk waren niet alle kinderen er, leren jullie het nou nog niet?) staan ging mij persoonlijk een beetje ver. resultaat: chaos. Ik moet toegeven dat ik na 2,5 uur voor de klas staan naar huis ben gevlucht, want ik wist echt niet meer wat ik er mee aan moest.

Vandaag weer een nieuwe dag, dus nieuwe hoop... had ik vanmorgen dus.Toen ik op school aan kwam was de lerares echter nog nergens te bekennen. Fijn... weer de hele klas. Ik heb vandaag dus maar eerst 5 kinderen apart genomen om mee te werken en daarna het andere deel van de klas. Ging alsnog niet erg soepel, maar ach. Na de pauze heb ik ze maar meegenomen naar de computerzaal.. waar ze nog nooit waren geweest! Dus door wat aan te klooien met paint hebben ze hun eerste computerervaring ooit gehad..

Owjah.. verder is dan nu mijn eenzame maand aangebroken, so wish me luck!!

xxx

  • 29 Juni 2010 - 12:35

    Janny:

    Lieve Yvette,
    Je hebt vandaag school weer overleefd. Wij zijn pas tegen 12.30 uur vertrokken richting Negombo, daar nu net aangekomen en even mail checken.
    Je weet dat het heel moeilijk is in Sri Lanka om even alleen te zijn, maar je gaat een mooie maand tegemoet.
    liefs en groet Janny

  • 29 Juni 2010 - 17:41

    Lis:

    Hé die safari klinkt als de achterhoek! Helemaal niets op een paar bomen na! (En irritante insecten)

    Gosh! Poor you! Die kindjes zagen er nog wel zo schattig uit! Hopen dat de leraren nog een xtje terugkomen. En anders gewoon streng onder de duim houden ;)

    Miss you!!!

    xxxxxxx

  • 29 Juni 2010 - 21:17

    Nel:

    hoi Yvette,
    je maakt heel wat mee daar in dat verre vreemde land.
    Wil je nog een tip van een juf die al bijna met pensioen gaat?:
    Ga met de kinderen liedjes zingen waar bewegingen bij horen; zoiets als ik zag twee beren broodjes smeren.(misschien kun je zelf wel een ander lied bedenken)
    groetjes, Nel

  • 01 Juli 2010 - 12:05

    Yvette Veurink:

    Hey Nel,

    Bedankt voor de tip! Maar helaas, ik heb het al geprobeerd en ik ben geloof ik niet zo'n goeie songwriter ;) hoofd schouders knie en teen in het engels zit er al in dus het is toch tijd voor iets nieuws. Maargoed, nu stort ik me deels op het computeronderwijs. dat ligt me misschien wat meer en ik zie daar meer mogelijkheden om wat te verbeteren omdat de lerares ook echt mee wil werken!

    Groetjes, Yvette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Anuradhapura

Sri Lanka

Recente Reisverslagen:

31 Juli 2010

bybye bay

27 Juli 2010

surfsurfsurf

23 Juli 2010

surfing dude-in

17 Juli 2010

social skills lab ^^

16 Juli 2010

All by my selfffff
Yvette

Actief sinds 11 Mei 2010
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 23418

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 31 Juli 2012

Latijns Amerika

02 Juni 2010 - 04 Augustus 2010

Sri Lanka

Landen bezocht: