Dag Anuradhapura - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van Yvette Veurink - WaarBenJij.nu Dag Anuradhapura - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van Yvette Veurink - WaarBenJij.nu

Dag Anuradhapura

Door: yvette

Blijf op de hoogte en volg Yvette

08 Juli 2010 | Sri Lanka, Anuradhapura

Ayubowan!

Mijn laatste blogje vanuit Anuradhapura, want morgen vertrek ik om 5 uur in de ochtend richting Galle. Ik heb zelfs voor de helft van de reis een reisgenootje, want de onderbuurjongen moet dan naar Colombo.

Maandag gebeurde er trouwens iets geks.. De verloren lerares was ineens terug! Geen uitleg of wat dan ook, maar ze was er iig weer ;) Chandima (de computerlerares) verontschuldigde zich nog wel dat ze er vrijdag niet was.
Wat ik deze week heb gedaan is schipperen tussen engels en computerlessen. Kwa engels heb ik gezellig met kleine groepjes kinderen over het schoolterrein gelopen en voorwerpen om ons heen benoemd. Ennnn... ik ben blij te kunnen vermelden dat ze nu simpele opdrachten uit kunnen voeren als 'run to the tree' 'one hand up' 'walk down the stairs' en 'put sand on the leaf' enz. Dus me is happy :D
Het computergedeelte ging ook goed. Ik heb inmiddels samen met Chandima aan excel gezeten. Verder heb ik wat opdrachtjes voor op op de computer in elkaar gezet die allemaal te maken hebben met leren typen, engels of beide. Chandima was helemaal blij met een nieuwe blik :) Super lief was dat ze echt heel erg blij met me was en dat ze vond dat ik haar had aangemoedigd en meer zelfvertrouwen had gegeven (omdat andere leraren vernam ik zo lullig te zijn zo moeilijk mogelijke computervragen te stellen waarop ze dan geen antwoord weet, nou is dr kennis niet zo heel groot maar ze is wel een van de leraren die tenminste bezig is met les geven en dat op een leuke en goeie manier doet). Samen hebben we ook een voorstel gedaan bij de principal om wekelijks vaste computerlessen te geven aan iig de 4de en 5de grades. Guess what?? hij kon het initiatief wel waarderen! Dus wij zijn naar de leraren gegaan die zonder al te veel moeite er mee instemden en het rooster dat we daar voor hadden gemaakt invulden. So I am happy about that too!! Ik hoop ook dat Chandima nu heeft gezien dat ze dat soort dingen gewoon kan vragen. In eerste instantie dacht ze namelijk dat er wel wat weerstand zou komen.. maar het tegendeel was waahaar. Nu hopen dat ze het doorzetten, maar ik heb belooft contact te houden met Chandima en dat ze vragen altijd kan mailen. PleasePleasePlease.. let it work.

Vanmorgen voor het laatst naar school geweest en afscheidt genomen. Ze vonden het (gelukkig ;) ) allemaal heel jammer dat ik weg ga... en for serious, de lerares van mn klas (jah de verloren lerares) stond met tranen in dr ogen en zij dat ze de afgelopen jaren niet zo'n ervaring had gehad met buitenlanders (jah dat zij ze op een positieve manier.. ik heb dr niet aan t huilen gekregen met een traumatiserend optreden). naja.. liefff. En toen nog afscheid genomen van mn klasje - dat echt niet niet niet wou dat ik weg ging en al hun engels uit de kast haalde - eerst op zn sri lankaans (jah hoor alle kinderen een voor een op hun knieen op de grond) en toen dacht ik.. nou ook op zn nederlands dus heb ik ze gewoon allemaal een knuffel gegeven (dat was het moment waarop het de lerares te veel werd :p ).. Owjah.. en met de hele klas nog een laatste stoelendans gedaan, want dat vinden ze geweldig (dat en 'teacherrrrr... computer').

Toegegeven, hoewel jullie ups en downs hebben kunnen lezen.. is het eindresultaat positief :)
Owjah.. en joeri.. Ik moet terug komen van ze.. en jij moet mee ^^

Nou.. wish me luck met een treintocht van 8,5 uur (als alles mee zit) and the next stop will be the indische oceaan! Strand, kokospalmen en een azuurblauwe zee (a)

xxx


  • 08 Juli 2010 - 10:03

    Kim:

    Heejj!!!

    Noh, wat fijn dat het allemaal zo goed is afgelopen daar!!!
    heel veel plezier en leuk dat er iemand mee kan reizen! Goed op jezelf passen, he lieverd?

    xxxxxxxx

  • 08 Juli 2010 - 11:18

    Anna:

    Klinkt als een mooi afscheid. Super dat je zoveel initiatief hebt genomen daar, nu idd hopen dat ze het een beetje doorzetten. Geniet van je verdere reis, maar dat zal wel lukken met die kokospalmen en azuurblauwe zee ;) xxx

  • 08 Juli 2010 - 11:37

    Philip :

    Hoi Yvette, mooie reis verder. Hou je ons op de hoogte? Wie weet wat je nog allemaal tegenkomt! Waai maar eens lekker uit daar aan de kust.....

  • 08 Juli 2010 - 11:40

    Stefan:

    Haay Yvetje,
    Wat fijn dat alles zo goed is verlopen. En owk wel relaxt dat de lerares toch nog is teruggekomen. :p
    Een mooi afscheid en echt super dat het allemaal zo is afgelopen. Proud of you!
    Veel plezier bij de indische oceaan. Geniet ervan en succes met de lange reis!

    Groetjesss uit de achterhoek!

  • 08 Juli 2010 - 13:16

    Vivian:

    aaaaah wat lief!!
    en OH MY ik ben jaloeeeeers!! geniet dr maar van voor me ;)
    dikke kuss

  • 08 Juli 2010 - 17:20

    Lis:

    Wauw! You did well! :) super :) .. Maarehm.. ben je nu niet óngelooflijk nieuwsgierig waar die lerares heeft uitgehangen?
    Veel plezier met de reis! Doe de poesjes de groetjes :)

    xxxxxxxxxxxx

  • 08 Juli 2010 - 19:31

    Wilna:

    Yvette benne zeer trots op je. Heel heel veel plezier en een super mooie rondreis toegewenst.
    dikke kus mama

  • 09 Juli 2010 - 09:26

    Miep:

    Yv,

    Fantastisch! ik ben zo trots op mijn vriendinnetje! =D Ik moest zelfs een beetje huilen door je verhaaltje.. (na goed.. we weten sinds schiphol natuurlijk allemaal dat ik een emotioneel wrak ben, dus misschien zegt dat ook niet alles.. *whistle*)

    Ontzettend veel plezier met je rondreis. Ik hoop dat je er alle geluk, vreugde en ervaring uithaalt die erin zit! En dat je heelhuids terug komt!

    Tot de 4e lieverd! *heeeeeeeeeeeeele dikke knuffel*

    xx!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Anuradhapura

Sri Lanka

Recente Reisverslagen:

31 Juli 2010

bybye bay

27 Juli 2010

surfsurfsurf

23 Juli 2010

surfing dude-in

17 Juli 2010

social skills lab ^^

16 Juli 2010

All by my selfffff
Yvette

Actief sinds 11 Mei 2010
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 23420

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 31 Juli 2012

Latijns Amerika

02 Juni 2010 - 04 Augustus 2010

Sri Lanka

Landen bezocht: