hondervierENvijftig! - Reisverslag uit Iquitos, Peru van Yvette Veurink - WaarBenJij.nu hondervierENvijftig! - Reisverslag uit Iquitos, Peru van Yvette Veurink - WaarBenJij.nu

hondervierENvijftig!

Door: yvette

Blijf op de hoogte en volg Yvette

05 Februari 2012 | Peru, Iquitos

Dat is het aantal muggenbulten dat zich bij benadering op mijn benen bevindt! Daarbij komen er nog zo´n 43 die zich op mijn onderrug hebben verzameld.. heb medelijden!! Sorry mensen.. ik kon het gewoon even niet laten ze te tellen ^^

Maargoed.. het heeft even geduurd, maar gister heb ik me dan toch in de stad gewaagd! Eerst met de motokar er heen en daarna gewoon lekker rondgelopen. Door de straten en langs de boulevard, die langs de Amazone loopt. De mensen hier zijn super vriendelijk en heb gister dan ook al een aantal gesprekjes gevoerd met random mensen op de straat. Het meest verbazingwekkende vond ik nog, en dat klinkt misschien een beetje stom, dat ze niet allemaal iets van je wilde, maar gewoon even een praatje kwamen maken. Dat is even wennen, maar wel in positieve zin! Ik ben zelfs iemand tegen gekomen die zelf op Arco Iris heeft gewoond en die had me echt een hele hoop te vertellen. Over dat Patty z´n nana was en dat hij nogal een rebelletje was, maar dat hij nu wijzer is geworden en werk voor z´n geld.. dat hij blij is met z´n vrouw en dat hij probeert z´n dochtertje wat meer te laten socializen met mensen.. jaja, ik kan er al best wat uit opmaken ;).. Toch vind ik het Spaans nog wel errug lastig hoor, ik ken vooral gewoon nog niet genoeg woorden heb ik het idee. Maar de kinderen hier helpen me er heel goed mee!

Op Arco Iris zelf heb ik nog niet zo heel veel gedaan. De eerste dag heb ik me vooral bezig gehouden met meerdere keren in slaap vallen (maar dat mag wel na 24 uur reizen en 6 uur tijdsverschil toch?). Ik kreeg die eerste dag ook echt geen hap naar binnen. De dagen daarop heb ik verder vooral dingen gedaan als volleyballen met de kinderen, stoelendans (die ze na al die nederlanders hier uiteraard al kenden.. mok) en ik leer ze wat engels, want dat willen ze maar al te graag. De jongsten (9 jaar) zijn er bij lange na niet geduldig genoeg voor, dus als ze één woord hebben gehad willen ze direct een nieuwe leren, maar ik geloof dat "one eye, two eyes," nose en mouth er nu bij een paar wel redelijk in zitten. Een meisje van 13, zoila, leert heel wat efficienter en kan nu dingen zeggen als "I like to swim" en "I want to walk." Ik heb er ook een kaartspel bij gepakt en dat ziet er nu een beetje treurig uit :P

De bedden zijn hier trouwens korttt (Sorry joeri).. ik gok zo´n 1,80 meter.. Maarja.. als je wat muggenbulten kunt inkasseren kunnen voeten natuurlijk best buitenboord :P

Anyways, dat was het weer voor vandaag! Adiós a todos y hasta la próxima.

  • 05 Februari 2012 - 19:03

    Janny Fioole:

    Wel smeren hoor, tegen de muggen!
    Net je ouders ontmoet, ze zijn heel trots op je. groet, Janny

  • 05 Februari 2012 - 22:08

    Nel:

    hoi yvette,
    dat tellen heb je natuurlijk van je moeder en zij had het van opa!
    word je niet gek van de jeuk?
    leuk om te lezen wat je zoal doet.
    'k ben benieuwd naar je volgende verslagen.
    groetjes, nel

  • 06 Februari 2012 - 11:10

    Stefan:

    Ik vond het echt superleuk om je weer te spreken op skype afgelopen weekend. En ik heb je toegevoegd op skype! :)
    Veeel succes met het spaans. Maar dat gaat je vast heel goed af.
    En nog ef iets over de muggen: Gewoon terugsteken of desnoods bijten! :) Veel plezier daar! Xx

  • 06 Februari 2012 - 19:12

    Gusta:

    Oeh.. dat zijn veel muggenbulten zeg! Ik krijg al jeuk bij de gedachte. Ben heel benieuwd naar je komende ervaringen met die kiddo's. Heb je al foto's?

  • 06 Februari 2012 - 19:38

    Anna:

    Wat leuk om wat foto's te zien! En het klinkt alsof je je goed vermaakt met de kids :) Wat een verschrikking die muggenbulten, maar gelukkig heb je genoeg om je af te laten leiden als ik het zo hoor. Geniet ervan en sterkte met de jeuk! En tot op Skype! :D Kus

  • 06 Februari 2012 - 21:52

    Wilna:

    Kijk Yvette, dat is nou het voordeel van kou en sneeuw. Geen mug te bekennen hier. En er wordt geschaatst op de vesten! Heb je een foto van die moto ar? Liefs xx

  • 07 Februari 2012 - 11:19

    Annemiek:

    hoi Yv!

    klinkt alsof je het heel erg naar je zin hebt! chill! =) Maar, wat ik me bedacht: als je zooooveel muggenbulten hebt, zie je je benen dan nog wel? Of is het één grote muggenbult?

    liefs en knuffel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvette

Actief sinds 11 Mei 2010
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 23415

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 31 Juli 2012

Latijns Amerika

02 Juni 2010 - 04 Augustus 2010

Sri Lanka

Landen bezocht: