Colombo en meer - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van Yvette Veurink - WaarBenJij.nu Colombo en meer - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van Yvette Veurink - WaarBenJij.nu

Colombo en meer

Door: yvette

Blijf op de hoogte en volg Yvette

22 Juni 2010 | Sri Lanka, Anuradhapura

howdy,

Weer een berichtje van mij.. getting sick of it yet? ^^ Zo niet, dan moet ik nog eens even wat harder mn best gaan doen.

Gister naar colombo geweest. De trein ging om kwart over 7 (in Sri Lanka: het is vanaf kwart over 7 mogelijk dat er een trein naar Colombo vertrekt) en daarvoor mochten we om de schappelijke tijd van 5.00 uur opstaan. (Ja lis, miep en kim.. watch it when I get back ^^ en sorry joeri.. ook jij krijgt het wellicht nog zwaarder *whistle).Hoe dan ook, de trein hier is een verhaal apart. Ten eerste zijn de treinen van uit de tijd van de engelse kolonisatie, reken maar uit. punt twee is dat, zoals ik misschien als wel een beetje heb laten doorschemeren, Sri lankanen niet zo van het bijhouden zijn. Punt drie is dat de ventilatie uit ventilatoren bestaat (en de ramen kunnen open, which is very chill). Maar goed nu hebben we een beeld van de trein, maar hij rijdt nog niet. Geen zorgen, dat gaat ie ook niet doen. Nee, Sri Lankaanse treinen hopsen, dansen en springen over het spoor en de passagiers doen dientengevolge vrolijk mee :P
Tijd voor een tussenstop. Op dit moment stromen de verkopers (ok lichte overdrijving) binnen met 'waddiwaddiwaddi waddiwaddiwaddi' en 'kobhi kohbi kohbi' en 'roti rotirotiroti' !! (ja ze hebben allemaal hun mooie eigen deuntje ;)
Hoe dan ook.. na vier uur op minder galante wijze door elkaar geklutst te zijn bereikten we Colombo!

Colombo is: vies en het stinkt ^^ Het geweldige aan Colombo is echter dat je NIET constant wordt aangestaard!!! :D Nog 1 'hello' 'where are you going' of 'where are you from' en dan... volgen er waarschijnlijk nog tig (got you..). Ook mn eerste huwelijksaanzoek al gehad (weer sorry Joeri, je treft het niet deze blog).
Ow jah, Colombo dus. Ehmz eerst naar de nederlandse ambassade voor Senpathi's visum (het doel van deze barre tocht) en daarna nog even afgesproken met Sharon die toevallig ook net in Colombo was! We had lunch at Barefoot, waar een verzameling van blank volk bleek te zitten. We vielen wel een beetje uit de toon zonder laptop.. nee hoor, zo erg was het ook weer niet ;) Daarna nog even naar Majestic geweest which is a HUGE mall with a lot of cheap and less cheap things. Jaja, ook hier is materialisme te vinden. Ben er helaas achter dat de camera's hier niet goedkoper zijn (jup, ik moest het gewoon weten toen mijn oog op de mooiemooiemooiemooooooooooooooooie Canon EOS 500D viel) *cry* Wel nieuwe leren slippers voor 6 euro ^^ (ok, mn voeten waren zwarter dan zwart vandaag, maar ik heb besloten dat dat nu niet meer is).

De terugweg! jaja, we moesten ook weer terug. Wegens een ietwat ongelukkige plaatsing was het gehobbel nog minder subtiel dan op de heenreis en ik ben nog steeds oprecht verbaast dat de trein is aangekomen en ik nu gewoon in staat ben dit stukje te typen.. Want HOLY CRAP lawaai dat het was en hoe vaak ik uit mn stoel werd gelanceerd! Ik vond het wel een goed avontuur in ieder geval ^^ leuk extraatje dat jullie niet willen horen.. onderweg lag er 3 keer een minder gelukkig treinstel dat zo vrolijk aan het hobbelen was geweest dat het zo het spoor afgehobbeld is. (jullie zijn vast blij te horen dan de trein tussen Kandy en Ella maar 25 km per uur rijdt dus dat in ieder geval een van mn treintochten veilig is ;) )
Nog iets leuks over de trein! Deze vrolijke hobbelaar bevat een hurktoilet!

Ff iets heel anders. Volgens mij ben ik nog een paar eigenaardigheden vergeten te vermelden de afgelopen weken. Wanneer mensen hier een beetje vreemd met hun hoofd van links naar rechts gaan (hetgeen op nee lijkt jah..) betekent dat dus ja. Daarbij eten mensen hier met hun handen en ook I am getting the hang of it now! (sorry lis, als ik terug ben mag je me weer etiquette leren).

Vandaag ben ik dan weer naar school gegaan om engels te geven aan.. WAT?!?!.. de helft van de klas.. Waar de andere helft was? ehmz geen idee. Toen ik weer eens om 7.50 uur aankwam (7.30 begint de schooldag) waren de leraressen natuuuuuuuurlijk nog niet bezig. Ze waren net van plan te gaan ontbijten. Naja half negen dus toch kunnen beginnen met mn les.
Na de pauze zouden ze iets met environment gaan doen (ik dacht les) of ik dan mee zou doen. Bleek dus gewoon te betekenen dat we ff gingen wandelen. toen we om half 1 terug waren is de helft van de klas gaan tekenen en de andere helft deed half een beetje iets van engels dat voor de vorm maar op het bord was geschreven. Om 13.00 uur (ipv 13.30) besloten ze er maar mee op te houden en mochten de kinderen naar huis. Nou was en is het vandaag wel echt ENORM warm trouwens.
Helaas kwam de bus niet, dus was het alsnog 13.50 uur voordat ik weg kon. En misschien ben ik gek, maar tegenwoordig loop ik vanaf mn overstapplaats naar huis om de bus te vermijden (ik had al een beetje aangegeven hoe die was). Een wandeling van zo'n 50 minuten.. Can someone knock some sense into my mind? I doubt it... NOT GETTING IN THAT BUS.

Nou.. volgens mij hebben jullie weer genoeg informatie gehad om te verwerken ;) Bis soon!!!

xxxxxx

  • 22 Juni 2010 - 18:30

    Kim:

    uhm... maar uhm... je bent toch nog wel een beetje yvje? Licht neurotisch soms en lief en af en toe ook niet van banken af te slaan? Toch?

    Whistle...

    Verder klinkt het vet en gaaf en wat maakt het uit dat de treinen hobbelen? Wij zijn gewoon verwend:D

    Hoe staat het met je Singalees?

    Ik heb Stefans leerlingen trouwens heel trots over je verteld en ze vonden het allemaal heul cool^^

    God Girl I miss u!

    Lots of Love from Middelburg!

    xxxxxxxxxx

  • 23 Juni 2010 - 07:39

    Jolyne:

    heyhey

    woow, het klinkt als een groot spannend avontuur.
    ik ben echt benieuwd naar alle foto's die je hebt gemaakt. Die wil ik heel graag zien :D
    Het verbaast mij niets van die huwelijks aanzoeken =D jij als pritty girl ;)waarschijnlijk krijg je er nog wel meer.

    Verder heb ik ook goed nieuws. Ik heb een super chille kamer in BREDA!! ik heb een slaapkamertje waar een 2persoons bed in kan ;) en verder heb ik een woonkamer met keuken en 3 grote ramen die allemaal open kunnen. ik deel het toilet en de douche met een net meisje onder mij en er is een tuin van 30m diep waar ik heerlijk kan relaxen. verder licht het op 2 min van het station en op 4 min van centraal Breda. Ik ben echt helemaal excited en kan niet wachten op de sleutel die ik volgende week donderdag krijg.

    zodra je weer back in Holland bent, kom je maar een keer langs ;)

    see ya soon
    mis je en have fun
    Jolyne

  • 23 Juni 2010 - 22:18

    Wilna:

    altijd weer leuk om je verhalen te lezen. Ben reuze benieuwd wat je ons nog allemaal te vertellen hebt waneer je weer terug komt. Ik heb inmiddels mijn telefoon weer gevonden hoor. Waar blijven nou die andere 100 foto's?
    En je weet het bij die mannen, boos en verwaand kijken, niet glimlachen. WANT DAT WERKT AVERECHTS! Net zo ongeveer als bij de apen dan vallen ze aan en dat zouden we toch niet willen hè.
    veel liefs mama

  • 24 Juni 2010 - 08:19

    Yvette Veurink:

    foto's komen er zo snel mogelijk weer aan, maar ik zit nu telkens op computers die de cardreader niet herkennen. Vorige keer is het met een hele omweg via een andere computer gelukt, maar dat kan niet altijd. Dus nog even wachten!

    xx

  • 24 Juni 2010 - 09:09

    Lis:

    Lief Yvje,

    Over die kwart over 7 opstaan maak ik me niet zo veel zorgen =) het eerste wat jij hebt als je terug komt is een jetlag =)
    Maar even iets anders.. Waarom is het ^^ voor ons en krijgt joeri een sorry?! Je bent je er van bewust dat wij zodra wij het gevoel krijgen dat jij meer van Joeri houdt dan van ons wij het die jongen nog wel eens erg lastig kunnen gaan maken. (Met 'het' doelende op zijn leven in het algemeen natuurlijk.)
    Hahahaha! De trein klinkt echt geweldig! Vooral het hurktoilet, brijánt bedacht!
    Ik zie er naar uit om je weer hier te ZIEN :D.. Nu met makkelijke schoenen en een bergbeklimmers attitude? (oh, god please no!)
    Mrehm, horen en lezen is natuurlijk leuk.. But we miss your happy smile in the morning! (we've got no one to hate in the morning ;))

    xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Anuradhapura

Sri Lanka

Recente Reisverslagen:

31 Juli 2010

bybye bay

27 Juli 2010

surfsurfsurf

23 Juli 2010

surfing dude-in

17 Juli 2010

social skills lab ^^

16 Juli 2010

All by my selfffff
Yvette

Actief sinds 11 Mei 2010
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 23416

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 31 Juli 2012

Latijns Amerika

02 Juni 2010 - 04 Augustus 2010

Sri Lanka

Landen bezocht: